Korejská automobilka Kia již dávno nemá v nabídce jen kombíky modelu cee´d. Optima sportswagon, zkráceně SW je větší a praktičtější.
Zavazadlový prostor
V základu se může pochlubit objemem zavazadlového prostoru 552 litrů, což je o 42 litrů více než u sedanu. K tomu lze uvnitř vozu vytvořit dlouhou ložnou plochu bez schodů. To je velmi praktické pro převážení například i takové lednice, nebo pokud potřebujete neplánovaně s rodinou přespat.
Motor a převodovka
Základní verzi auta pohání benzínový čtyřválec 2.0 T-GDI s výkonem 180 kW a točivým momentem 353 Nm. Rychlosti lze v Optimě GT volit držákem pod volantem, který ovládá šestirychlostní automat s hydrodynamickým měničem. Ve voze je instalován Active Sound Systém, který umocňuje neopakovatelný zvuk motoru, který jde dle přání ztlumit. Snahu navodit atmosféru osmiválce totiž není opravdu práce pro nějaké repráky.
Brzdy a podvozek
Oproti klasické verzi má verze GT větší brzdové kotouče s vnitřním chlazením, tužší tlumiče pro sportovnější jízdu a další úpravy podvozku. Výrobci Kia tvrdí, že automobil naladili tak, aby byl zatáčivější a to díky speciálnímu nastavení stabilizačního systému, která nechává řidiči před akcí více prostoru.
Jízdní vlastnosti
Auto se nebojí točit až do vysokých otáček a i kolem 6 000 otáček má síly na rozdávání. Jeho jízdní vlastnosti se nejlépe projeví na dlouhých přejezdech po dálnici, kde díky kvalitě odhlučnění a vynikajícímu podvozku necítíte, že jedete vysokou rychlostí nad rychlost povolenou.
Kia v této generaci vozů Optimy ušla dlouhý kus cesty a její ostrá verze GT rozhodně stojí za povšimnutí. Cena není nikterak nízko a pohybuje se těsně u miliónu korun. Základní verze je však již od 350 tisíc korun. Doporučujeme tento vůz vyzkoušet a sami poznáte, že se jedná o velmi zdařilý model.
0